Περί κιθάρας

 Οι κιθάρες που κατασκευάζουμε, είναι αποτέλεσμα της εμπειρίας 15 ετών στην τέχνη της οργανοποιείας, καθώς και της μακροχρόνιας μελέτης της χειροποίητης κιθάρας από την γέννησή της μέχρι και σήμερα. Συνεχίζοντας την παράδοση, χρησιμοποιούμε τις ίδιες μεθόδους και τα ίδια υλικά που χρησιμοποιούνται εδώ και αιώνες για να δημιουργήσουμε όργανα με την διαχρονική, γλυκιά φωνή της ισπανικής κλασσικής κιθάρας,μέσα από μια σύγχρονή οπτική όσον αφορά τον σχεδιασμό και την αισθητική.

 Το πλέον βασικό κομμάτι στην κατασκευή της κιθάρας είναι το ξύλο, τόσο όσον αφορά το είδος που θα χρησιμοποιηθεί , όσο και στην ποιότητά του, τον τρόπο κοπής και παλαίωσής του. Χρησιμοποιούμε αποκλειστικά άριστης ποιότητας ξύλα, τα οποία και διαλέγουμε κομμάτι- κομμάτι προσωπικά. Υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές όσον αφορά τα ξύλα που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή μιας κιθάρας. Τα είδη που χρησιμοποιούμε περισσότερο είναι ιταλικό έλατο Βαλντιφιεμμε* ή κέδρος για το καπάκι. Ινδικός παλίσανδρος, σφένδαμος ή Κρητικό κυπαρίσσι για την πλάτη και τα πλαϊνά. Κέδρος Ονδούρας για το μπράτσο και έβενο για την ταστιέρα.

 Όλες οι κιθάρες λουστράρονται με την παραδοσιακή μέθοδο της μπάλας (French Polish).Το βασικό συστατικό του λούστρου είναι η γομαλάκα υλικό που προτιμάται από τους οργανοποιούς για την ακουστική της ποιότητα και για την ιδιότητα της να αναδεικνύει την φυσική ομορφιά των ξύλων. Η γομαλάκα είναι ένα ιδιαίτερα μαλακό και λεπτό λούστρο και συνεπώς ευαίσθητο. Με σχετική προσοχή και φροντίδα η κιθάρα μπορεί να κρατηθεί για πολύ καιρό χωρίς σημάδια φθοράς.

 

 *Έλατο Βαλντιφιέμμε: Στις ιταλικές Άλπεις βρίσκεται η περιοχή Βαλτιφιεμμε που εξαιτίας του μικροκλίματός της τα έλατα που μεγαλώνουν εκεί έχουν αποδεδειγμένα τις καλύτερες ηχητικές ιδιότητες από οποιοδήποτε έλατο στον κόσμο.Είναι γνωστό ότι ο Στραντιβάρι επέλεγε έλατο από την συγκεκριμένη περιοχή για τα βιολιά του.

 

 

 

 

 

 

 

 

Περί soundport, 

 Το sound portal ή soundport, είναι μία ελλειπτική συνήθως τρύπα στα πλαϊνά της κιθάρας που συνεργάζεται με την τρύπα του καπακιού.

 Οι πρώτοι πειραματισμοί άρχισαν την δεκαετία του 90 στον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά άν κάποιος ρίξει μια ματιά σε όργανα περασμένων αιώνων στην Ευρώπη, αλλά και στην δική μας παράδοση, θα δει λαούτα, μαντολίνα και άλλα όργανα με επιπλέον τρύπα (ή τρύπες) στα πλαϊνά. Αυτη η επιπλέον τρύπα επιτρέπει καλύτερα την ροή του αέρα στο όργανο, κάνοντάς το συχνωτικά πλουσιότερο και πιο αποδοτικό, με πιό ευδιάκριτες μεταξύ τους νότες και καλύτερη προβολή.

 Επίσης η θέση της τρύπας κάτω από το αριστερό αυτί του παίχτη (για τους δεξιόχειρες), λειτουργεί σαν ένα είδους φυσικού μόνιτορ που του επιτρέπει να ακούει καλύτερα αυτό που  παίζει, αλλά και να ακούει την κιθάρα του στερεοφωνικά, κάτι που είναι πολύ ευχάριστο.

 Η κατασκευή μας με συρόμενο πορτάκι επιτρέπει να έχουμε όσο ανοιχτό θέλουμε το soundport ή ακόμα να το κλείσουμε εντελώς.Επιπλέον είναι ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον αισθητικό στοιχείο που κάνει την κιθάρα ξεχωριστή.

 

 

 



Υγρασία Και Θερμοκρασία

 

 Οι κιθάρες κατασκευάζονται σε ελεγχόμενο περιβάλλον, υγρασίας 40%-45%. Οι ιδανικές συνθήκες φύλαξης μιας κιθάρας όταν φύγει από το εργαστήριο είναι 18-26 βαθμούς θερμοκρασία και 45%-55% υγρασία. Αν η κιθάρα βρίσκεται όσο το δυνατόν κοντά σε αυτές τις συνθήκες και δεν εκτίθεται σε απότομες αλλαγές υγρασίας και θερμοκρασίας θα αποδίδει πάντα ιδανικά.